veilige en zuinige gezinsauto mazda6 wagon 2017

Een zuinige en veilige gezinsauto voor een dynamische, opwindende rijervaring

 

De rijdynamieken van de Mazda6 Wagon zijn perfect in harmonie en zorgen voor de optimale rijervaring. Dankzij onze geavanceerde SKYACTIV TECHNOLOGY is deze gezinsauto zeer wendbaar op de weg en dat bij een minimumverbruik aan brandstof. Mazda’s nieuwe SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS technologieën zorgen voor een geïntegreerde controle van de motor, transmissie, chassis en koetswerk om het Jinba-Ittai gevoel van de auto—een gevoel van eenheid tussen de auto en de bestuurder die Mazda voertuigen typeert en onderscheid - te verhogen. Prestatieverbeteringen op vlak van geluidshinder en trillingen (NVH - Noise, Vibration, Harshness) dragen bij tot het ultieme rijcomfort binnen de wagen. Dus ook al rijdt u in het midden van het centrum of over landweggetjes, u kunt deze stationwagen vertrouwen en genieten van de rit. De rijselectie heeft twee rijwijzes waartussen u kunt kiezen voor meer reactievermogen op vraag.

 

De Mazda6 Wagon heeft ook een uitgebreid pakket met innovatieve veiligheidstechnologieën i-ACTIVSENSE.

  • De actieve rijstrookassistent (LKA) waarschuwt wanneer u op een andere rijbaan dreigt terecht te komen.
  • Het alertheidsysteem voor bestuurders (DAA) bewaakt uw rijgedrag en zal aanbevelen om een pauze te nemen.
  • Mazda’s adaptieve cruise control (MRCC) bewaakt de afstand met uw voorliggers.
  • De remassistent voor de stad (SCBS) voorkomt botsingen en houdt nu ook rekening met het opmerken van voetgangers.

 

Deze veilige en zuinige gezinsauto beschikt zelfs over verkeersbordenerkenning (TSR), remhulp bij hellingen (HLA), achteruitkijkcamera, dodehoekwaarschuwing bij achteruitrijden (RCTA), remassistent bij achteruitrijden voor de stad (SCBS) en meer.

    • mazda6 wagon 2017 - veilige gezinsauto

      SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS

      De nieuwe SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS technologieën van Mazda zijn een enorme vooruitgang binnen onze op mensen gerichte filosofie. Ze zorgen voor een geïntegreerde controle van de motor, transmissie, chassis en koetswerk om het Jinba-Ittai-gevoel van de auto—een gevoel van eenheid tussen de auto en de bestuurder die Mazda voertuigen typeert en onderscheid-te verhogen.

      SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS

    • G-Vectoring Control mazda6 wagon 2017

      G-Vectoring Control

      G-Vectoring Control is de eerste technologie van Mazda’s SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS technologiëen, en wereldwijd de eerste technologie die op uniforme wijze de motorkoppel aanpast als antwoord op de stuurcommando’s. Het optimaliseert de verticale belasting van elk wiel zodat de bewegingen van het voertuig vlot en efficiënt verlopen. Het uitstekende gevoel van grip geeft de bestuurder vertrouwen en meer gemoedsrust. De rijgevoeligheid werd verbeterd door de soepelere versnellingen.

      G-Vectoring Control

    • SKYACTIV motoren en transmissies

      SKYACTIV motoren en transmissies

      De Mazda6 Wagon is verkrijgbaar met een manuele of automatische aandrijving* waardoor het een zuinige wagen is om mee te rijden, die vlot schakelt en zo fantastische rijprestaties levert.   SKYACTIV-D 2,2 liter heeft onder de dieselmoteren’s werelds laagste compressieverhouding. SKYACTIV-G is een uiterst zuinige motor via directe inspuiting die ’s werelds hoogste compressieverhoudingen van 14.0:1 haalt.

      SKYACTIV motoren en transmissies

    • Herkenning verkeerstekens

      Verkeersbordenherkenning (TSR)

      De Mazda6 Wagon komt nu ook met de verkeersbordenherkenning (TSR). Snelheidsbeperkingen, inrijverbodstekens en eindetekens worden weergegeven door iconen op de head-up display (Mazda Active Driving Display) en op uw navigatiescherm. Ze waarschuwen u als te snel rijdt.


      *komt alleen met Navi

      Verkeersbordenherkenning (TSR)

    • SCBS met het opmerken van voetgangers

      Remassistent voor de stad (SCBS)

      Ingebouwde sensoren houden de ruimte en de nadersnelheid tot obstakels voor u in de gaten en zullen de remmen voorbereiden op een noodstop. De Mazda6 Wagon bevat prestatieverbeteringen op de volgende vlakken: het opmerken van voetgangers, vergrote cameradetectie-radius, verhoogde werking snelheidsbereik en maximumsnelheid waarbij het vermijden van een botsing ondersteund wordt.

      Remassistent voor de stad (SCBS)

    • Active Driving Display

      Head-up display (Mazda Active Driving Display)

      De head-up display in de Mazda6 Wagon heeft nu een kleurendisplay. De zichtbaarheid is verbeterd door een grotere helderheid en afbakening. De weergegeven informatie de head-up display omvat onder andere de rijsnelheid, routebeschrijvingen, actieve rijstrookassistent (LKA), verkeersbordenerkenning (TSR), adaptieve cruise control (MRCC), remassistent voor de stad (SCBS), en meer.

      Head-up display (Mazda Active Driving Display)

    Afgebeeld model is misschien niet naargelang NSC specificaties. Kleuren en bepaalde exterieur- en/of interieurelementen kunnen in de praktijk verschillen van het werkelijke model.