Lorem ipsum dolor sit amet

Opwindende en dynamische rijprestaties gecombineerd met een geavanceerde veiligheid en comfort

 

De Mazda3 Hatchback is uitgerust met een reeks bekroonde en geavanceerde SKYACTIV-technologieën. De aerodynamische en lichtgewicht koetswerkvorm zorgt voor precisie en wendbaarheid, en waarborgt responsieve, dynamische en aangename rijprestaties, terwijl hij lage verbruikswaarden kan voorleggen zonder afbreuk te doen aan de unieke fun-rijervaring van Mazda.

 

De transmissies van de Mazda3 Hatchback schakelen vlot en snel voor uitzonderlijke sportieve prestaties, terwijl i-stop (stop/start-systeem) en i-ELOOP (geavanceerd regeneratief remmen) milieuvriendelijke prestaties nastreven. Mazda’s Jinba-Ittai-signatuur — eenheid tussen de auto en de bestuurder, is nog verbeterd dankzij de SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS technologieën, die zorgen voor een geïntegreerde controle van de motor, transmissie, chassis en koetswerk.

 

De Mazda3 Hatchback biedt je met zijn geavanceerde i-ACTIVSENSE veiligheidsvoorzieningen eersteklas veiligheid en comfort zodat je volop kan genieten van het autorijden.

 

  • De actieve rijstrookassistent (LKA) helpt je bij te sturen wanneer je de rijstrook dreigt te verlaten
  • Het alertheidsysteem voor bestuurder (DAA) houdt toezicht op je rijgedrag en zal aanbevelen om een pauze te nemen
  • Adaptieve cruise control (MRCC) bewaakt de afstand met voorliggers
  • De remassistent voor de stad (SCBS) voorkomt botsingen en is nu ook uitgerust met voetgangersdetectie

 

De Mazda3 Hatchback beschikt zelfs over een achteruitkijkcamera, dodehoekassistent bij achteruitrijden (RCTA), verkeersbordenherkenning (TSR), assistentie bij het remhulp bij helling (HLA), remassistent voor de stad achteraan (SCBS-R) en nog veel meer.

    • SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS

      SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS

      Mazda’s mensvriendelijke filosofie heeft nog een stap vooruit gezet met de nieuwe SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS technologie. Deze technologie zorgt voor een geïntegreerde controle van de motor, transmissie, chassis en koetswerk om het Jinba-Ittai-gevoel van de auto — een gevoel van eenheid tussen de auto en de bestuurder die Mazda voertuigen typeert en onderscheidt — te versterken.

      SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS

    • G-Vectoring Control

      G-Vectoring Control

      G-Vectoring Control is de eerste van Mazda’s SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS technologieën. Ze past op uniforme wijze het motorkoppel aan als antwoord op de stuurcommando’s en optimaliseert de verticale belasting van elk wiel zodat het voertuig zich soepel en efficiënt gedraagt. Het resultaat is een drastische verbetering van de stuur- en handlingprestaties, een zachtere krachtinwerking op de passagiers bij het accelereren en meer comfort tijdens het rijden.

      *Mazda6 G-Vectoring Control afbeelding weergegeven als referentie.

      G-Vectoring Control

    • SKYACTIV motoren en transmissies

      SKYACTIV motoren en transmissies

      Het volledige gamma van aandrijflijnen van de Mazda3 Hatchback bestaat uit drie SKYACTIV-G benzinemotoren, evenals twee schone dieselmotoren, beschikbaar met de manuele SKYACTIV-MT manuele zesversnellingsbak of de SKYACTIV-Drive automatische transmissie*.


      * SKYACTIV-G 2.0 en SKYACTIV-D 1.5 & 2.2

      SKYACTIV motoren en transmissies

    • Active Driving Display

      Active Driving Display in kleur (Mazda Active Driving Display)

      De head-up display toont belangrijke rijgegevens terwijl de bestuurder zich kan blijven concentreren op de weg. Hij geeft de informatie nu in kleur en met een hogere resolutie weer, wat de leesbaarheid verbetert. De volgende gegevens worden weergegeven: rijsnelheid, cruise control, routebeschrijvingen, verkeersbordenherkenning (TSR) en meer.

      Active Driving Display in kleur (Mazda Active Driving Display)

    • Geavanceerde SCBS met voetgangersdetectie

      Remassistent voor de stad (SCBS)

      De remassistent voor de stad (SCBS) van de Mazda3 Hatchback is nu uitgerust met voetgangersdetectie. Dankzij de ingebouwde, naar voren gerichte camera die de afstand en de naderingssnelheid van obstakels mee voor jou in het oog houdt, remt de Mazda3 Hatchback automatisch af wanneer een botsing dreigt.

      Remassistent voor de stad (SCBS)

    • Verkeersbordherkenning

      Verkeersborden-herkenning (TSR)

      Het verkeersbordenherkenningsysteem (TSR) maakt gebruik van een naar voren gerichte camera die de weg screent. Het systeem detecteert snelheidslimieten en ‘geen doorgang’-verbodstekens tijdens het rijden. De head-up display in kleur (Mazda Active Driving Display) zal de bestuurder waarschuwen met een visueel en geluidssignaal wanneer de snelheidslimiet overschreden wordt.

      Verkeersborden-herkenning (TSR)

    Het afgebeelde model stemt mogelijk niet overeen met de specificaties voor de markt. Kleuren en bepaalde exterieur- en/of interieurelementen kunnen in de praktijk verschillen van het werkelijke model.